Известие

Collapse
No announcement yet.

Съвет относно покупка на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от vesselin47 Покажи съобщение
    Здравейте отново. Колата която най много ми допада на пръв поглед е тази: https://m.mobile.bg/details/11539168861050291
    Не си мислете че гледам най-евтината, просто тази допада на всичките ми изисквания: черен салон, тъмно син цвят, комби, автоматик, 2.4 дизел. Нещо можете ли да ми кажете, някой колега виждал ли я е или като гледам цената трябва веднага нещо да ми идва наум, че не е наред с тая кола и да бягам надалеч. Другият ми въпрос е при евентуален оглед може ли някой колега да дойде с мен или пък някой който е на близо да я погледне и да ми даде някаква информация, защото съм от другият край на България.
    Ако не се лъжа,един колега Вовата беше писал за тази,че е челосвана и правена нескопосано. Потърси в тази тема преди последните алабализми.
    (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

    Comment


    • Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
      1. тази кола е базов модел ! Без нито една екстра ! на какво основание тези пари ?
      2. Високо ниво на оборудване, само кожа няма. Състоянието на място да се гледа !
      3. Продаваше се за 5500 лв ! Гледах я ! Пълен скрап !
      Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
      Първата е блъскана челно, скалъпена на бързо !
      Предната броня нитована, кърпена и виси, всеки момент да падне ! Но хората са я вързали старателно със свински опашки ! Брутално криви фуги на предния капак с калниците ! И вътре не е цвете !
      За мен колата
      Това са май
      (1996) 146 ti EX ( 2008 ) 159 Sportwagon 3.2 JTS

      Comment


      • Що-годе читава 159 поне 7-8к. И както казаха и колегите си приготви поне 2к за след покупката.
        Най- важно според мен е състоянието на колата. Гледай да е запазена и да не е половин милион км, защото тия по автокъщите масово са по на 350-400к км.
        Ръчка или автомат всеки си решава. Аз лично ръчка не бих взел повече, особено дизел. Автоматикът на 159 не е от най-бързите, но ако не си състезател е много приятен и плавен за каране. 1.9 автоматик при мен дава среден разход между 7 и 8.
        На тия кутии е важно като е вземеш да смениш маслото с правилното по спецификация и да не е много км естествено.
        Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
        ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
        ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

        Comment


        • Здравей, колега. Аз от 10 дни съм собственик на 159 2.4 jtdm ръчка. Според мен в бюджет от 8000 лв трудно би се вместил за покупката на автомобила (ако е 2.4 jtdm) + регистрация и ремонт да си я стегнеш. Ако се наложи да я обуваш с нови гуми, акумулатор и тем подобни или излязат някакви непредвидени дреболии сумата расте. Все пак не е невъзможно да се вместиш в бюджета.
          Успех ти желая в намирането на точната кола.
          А тази за 5900 лв на мен ми е съмнителна.
          Fiat Stilo 1.6 16V 103 hp
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 200 hp

          Comment


          • За тази която е 5900лв. бях пуснал запитване във фейсбук групата,имаше колеги които са я гледали. На външен вид и салона е много добре но както казват имала е удар отпред единия фар е вързан с тел, до тук нищо сериозно но казанчето с антифриз е черно и най вероятно е с издухана гарнитура ,пукнат блок или бог знае какво

            Comment


            • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
              Ако искаш автомат - взимай 1.9.
              Защото кутията е ограничена от към въртящ момент, а чипнато 2.4 отива над лимитите и реално не можеш да ползваш пълния потенциал на мотора заради кутията.
              А 1.9 с чип тъкмо влиза в позволените нютони, тежи по-малко и гори по-малко.
              Казват че чипнато 1.9 върви колкото стоково 2.4, не мога да гарантирам дали е вярно, но най-вероятно е така, имайки предвид че стоково 2.4 реално е 185-190 коня, а не 200.

              Ръчна кутия не подхожда на такъв клас кола според мен. Уж е голяма и луксозна, "премиум", а вътре с тоя тракалник дето върви от 2000 до 4000 има да ръчкаш като багерист, за да държиш мотора в оптималните му обороти при градско и по завои.

              Всякакви мазохисти има де. При предимно извънградско каране мооооже и да го преживееш с ръчни скорости, но определено с автомата е по-комфортно и приятно.

              Aко все пак решиш да взимаш ръчни скорости, имай предвид - при 2.4 кутията е здрава, а при 1.9 има проблеми с лагерите.
              За главата ти казаха вече.

              https://jabawoki.com/2014/07/07/alfa...gallery/page/7
              Значи то'а чимшир не мое ползва 800-те Nm, които е извадил от 159-ката... Язък за конете и труда
              С допълнително сложено охлаждане на маслото на автомата кутията няма проблем с Nm-ите и с конете
              Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

              Comment


              • Явно може с охлаждане, да.
                Иначе някъде бях чел заводските характеристики на тая кутия и пише че е лимитирана до 440нм.
                Даже Squadra tuning не искат да чипват 2.4 с автомат заради кутията.

                Иначе тоя верно е ентусиаст... С 800нм на предно , по-безсмислено похарчени пари не съм виждал... Тая сила реално може да я ползва само на диното и на магистралата от 140 км/ч нагоре когато вече става леко нелегално.
                156 2.0TS

                Comment


                • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  Ако искаш автомат - взимай 1.9.
                  Защото кутията е ограничена от към въртящ момент, а чипнато 2.4 отива над лимитите и реално не можеш да ползваш пълния потенциал на мотора заради кутията.
                  А 1.9 с чип тъкмо влиза в позволените нютони, тежи по-малко и гори по-малко...
                  Това не е вярно.
                  1.9 и 2.4 са с различни кутии и тази схема не работи както си я представяш.
                  Първоначално публикувано от KroGh Покажи съобщение
                  С допълнително сложено охлаждане на маслото на автомата кутията няма проблем с Nm-ите и с конете
                  Може, ама друг път.
                  Тази кутия и то в най-силния ѝ вариант дяни до около 500-550 Нм. Ако отидеш към 600 започваш да сменяш кутии поне веднъж в годината, заедно с маслото. Многократно доказано.
                  Last edited by BO; d.m.y г., 12:01.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Comment


                  • И каква е разликата?
                    Все е Aisin AWTF-80 SC.

                    https://www.squadra-tuning.nl/chiptu...tronic-150-pk/

                    We were able to program 185 hp without restrictions. The 159 1.9 JTDm Q-tronic is equipped with the same automatic gearbox as the 2.4 JTDm Q-tronic with 400 Nm. That is why we went a little further with the Q-tronic with the torque than JTDm 16v manual models. 390 Nm against 370 at the manual gearbox.
                    Превод: Чипват 1.9жтд с автомат на повече нютони от 1.9жтд с ръчна кутия, щото автомата на 1.9 и 2.4 е еднакъв и е доказано че работи и при 400нм.
                    156 2.0TS

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                      И каква е разликата?
                      Все е Aisin AWTF-80 SC.
                      Това е модела. Под този модел има модификации за различни приложения.
                      Това което пишат в цитирания ти линк показва единствено, че не познават модела и какво се вгражда в него. Нищо друго.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • Добре де, кажи каква е разликата.
                        На 1.9 с по-малък торк конвертер ли е спрямо на 2.4?
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • 1.9 е с по-малко фрикционни елементи - модела който е за изпълнения до 350 (360 според различни данни) Нм.
                          В 2.4 е модела, който е до 400 Нм. Има и още един модел, който е до 440, но там вече и корпуса на кутията е различен с цел усилване.
                          Last edited by BO; d.m.y г., 12:43.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • Много интересно от къде чете BO, и от къде чете dhtj.
                            И двамата нямат 159, не са имали, няма и да имат вероятно.
                            Но BO, въпреки че малко не го харесвам, е доста информиран, и си служи с факти, повечето пъти - верни. Кутията наистина не е еднаква при 1.9 и 2.4.
                            Dhtj чел, недочел, си служи с неверни, за сметка на това, категорични, твърдения, от сорта на - кутията е еднаква, тя все е TF-80SC.
                            BO, кажи му къде да чете на момчето, че нещо не му се получава.
                            1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщение
                              И двамата нямат 159, не са имали, няма и да имат вероятно.
                              ...
                              Притежаването на една кола никога няма да ти даде информация да кажем с каква скоростна кутия е, какви са разликите тук и там и т.н.
                              Единствено ще ти даде знания в кое меню точно, къде се намира заключването на багажника, примерно. И то евентуално със съмнителен резултат. Или да кажем дали капачката за резервоара трябва да я натиснеш или да я бутнеш отзад, за да я отвориш, примерно.
                              Но е важно като ти докарат една кола с всички модули в краката на шофьора, защото примерно не е могла да запали веднъж и е минала през ръцете на доста "пробвачи" да я "оправят", то да може да я възстановиш в оригиналното ѝ състояние, което и колкото да си я карал преди това няма да може да направиш, освен ако не си се интересувал допълнително как работят всички модули в нея и да вземеш информирано решение, на база факти.
                              И примерно като ти умре автомата на 2.4-ката и като ти сложат един от 1.9, защото разбираш ли изглеждал същия, то той ще върви. Е да, ама никога няма да тръгне както си трябва и винаги ще има аномалии при превключването, защото просто софтуера на кутията е с различни адаптационни параметри. Ама това няма как да го знаеш, ако ще и 1 милион да си навъртял с любимата ти 159-ка.
                              Last edited by BO; d.m.y г., 13:17.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • Първоначално публикувано от Scrapera Покажи съобщение
                                Много интересно от къде чете BO, и от къде чете dhtj.
                                E линк съм дал, ще видиш от къде чета, само малко езици трябва да знаеш.
                                Squadra tuning е сайта, a собственика е Stephan Lenior и по принцип разбира малко от алфи.
                                Примерно тая той я е правил - https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=3lLoyrCr8eU

                                В случая може и да се е объркал за кутиите, не знам.
                                Но принципно го имам за по-достоверен източник от някой прост моргаджия например.
                                156 2.0TS

                                Comment

                                Working...
                                X